מהו צפי השינויים עבור וורדפרס בשנת 2018 מבחינת SEO? אופטימיזציה למנועי חיפוש – Search Engine Optimization, הינו תחום אשר מישתנה, מתעדכן ומתפתח כל הזמן. באותה מידה שמנועי חיפוש מעדכנים ומשפרים את אלגוריתם החיפוש שלהם, חייבים בעלי אתר וורדפרס לעדכן ולשפר את אסטרטגיית האופטימיזציה של אתריהם, על מנת לשפר את דירוג אתר וורדפרס ולוודא כי החשיפה שלו במנועי חיפוש גדלה. בשנת 2018 אנו צפויים לראות שינויים בתחום ה- SEO אשר ללא ספק ישפיעו אל אתרי וורדפרס. נציג להלן מספר שינויים צפויים באופטימיזציה של מנועי החיפוש וכיצד ניתן להתכונן לקראתם.
מאמצים תכונות SERP מתקדמות עבור אתרי וורדפרס
תכונת SERP – Search Engine Results Page היא תוצאה כלשהי בדף תוצאות מנוע החיפוש של גוגל, שאינו תוצאה אורגנית מסורתית (פרסום מודעות PPC, תוצאות חיפוש לתמונות וכדומה). בעבר, דפי תוצאות החיפוש של גוגל היו רק רשימה של אתרי אינטרנט בתוספת מודעות PPC. היום קיים הרבה יותר: גרף ידע, קרוסלות תוכן, תיבות חיפוש ומקומות נוספים שאתר וורדפרס יכול להיות מוצג בהם כתוצאת חיפוש.
מהו השינוי אם כן? תכונות SERP החדשות מופיעות לפני תוצאת החיפוש האורגני הראשון. זו הסיבה שתכונות אלו קיבלו את הכינוי "עמדה 0". מומלץ לבעלי אתר וורדפרס לעשות שימוש ברשימות, טבלאות, גראפים מכיוון שסוגי תוכן אלו צפויים להיות מושכים יותר עבור תוצאות החיפוש. מומלץ גם לכתוב דף שאלות ותשובות (Q@A) היות וגוגל עשוי לבחור לתוצאות החיפוש דף המכיל הן את שאילתת החיפוש והן את התשובה או הפתרון שלה. כמו כן, מומלץ ליישם Rich Snippets ונתונים מובנים – סימון המספר לגוגל מידע נוסף אודות חלקים שונים של התוכן.
לומדים לאהוב ולרצות את RankBrain
RankBrain הינה מערכת של לימוד מכונה אשר גוגל משתמשים בה לצורך מיון תוצאות החיפוש. זאת עומדת להיות אחת מן הדרכים בהן בינה מלאכותית תשנה את פני האינטרנט והיא כרגע עומדת בין שלושת הפרמטרים הראשונים לדירוג אתרים ותוצאות חיפוש. שני הדברים ש- RankBrain מתחשב בהם בצורה הבולטת ביותר הם: משך הזמן שמשתמשי אתר וורדפרס נוכחים בדף ושיעור הקליקים כלומר, שיעור המחפשים אשר בסופו של דבר לוחצים על תוצאת חיפוש המובילה לאתר הוורדפרס.
מתכוננים לחיפוש קולי
הטכנולוגיה התפתחה עד כדי כך שהיא יכולה כעת לזהות ולהפיק דיבור אנושי (לפחות עבור השפה האנגלית) וכתוצאה מכך, ניתן להשתמש בקול לצורך הפעלת מכשירים ואפליקציות. זה גם אומר שאנשים משתמשים בדיבור כדי לבצע חיפושים באינטרנט. למעשה, כבר ב -2016 40% ממשתמשי האינטרנט הבגירים ביצעו לפחות חיפוש קולי אחד ביום. סך הכל 20% מהחיפושים שבוצעו במכשירים ניידים היו חיפושים קוליים. מדדים אלו ימשיכו לגדול בייחוד לאור הגדילה של "האינטרנט של דברים", סירי ואלקסה. מנועי החיפוש מכירים במגמה זו והתחילו לבצע אופטימיזציה עבורם. לכך יש השלכות מרחיקות לכת: תוכן אתר וורדפרס צריך להיות מותאם להקשבה – בעתיד, יותר ויותר אנשים יקשיבו לתוכן לקרוא על ידי מכונות במקום לקרוא אותו על המסך. החיפוש הקולי של גוגל כבר עושה זאת. שאילתות שיחה תהיינה נפוצות יותר – כשאנשים משתמשים בחיפוש קולי, הם משתמשים בשאילתות תאורטיות רבות יותר מאשר בעת ההקלדה (לדוגמה, "בן כמה האפיפיור?" לעומת "גיל האפיפיור"). אתרי וורדפרס יצטרכו להתחשב בכך ולהשתמש בשפה טבעית יותר. מומלץ לקרוא את תוכן דפי אתר הוורדפרס בקול רם בכדי לקבל תחושה טובה יותר של האופן בו נשמע התוכן לאדם שרק מקשיב לו, לעומת אדם הקורא אותו. בנוסף, מומלץ למשתמש במילות מפתח ארוכות יותר כמו משפטים או שאלות מלאות, בעיקר בעמודי אתר וורדפרס המהווים שאלות ותשובות (Q@A).
מתכוננים לאינדוקס אתר וורדפרס על בסיס תצוגת נייד תחילה
גוגל עומדים לבצע מהלך לפיו במקום להסתכל על אתר אינטרנט תחילה דרך העיניים של משתמש שולחני, האינדוקס של גוגל יתחיל דרך המבט של משתמש במכשיר נייד. כתוצאה משינוי זה, אתר וורדפרס שאינו מותאם לנייד יזכה מצד גוגל להתעלמות מוחלטת. מומלץ כמובן להעביר כל אתר וורדפרס לרספונסיביות ותצוגה מותאמת למכשירים ניידים וכן, לפעול להאצת אתר הוורדפרס: AMP – Accelerated Mobile Pages.
מוסיפים נתונים מובנים לאתר וורדפרס
סימון Schema.org מקל על גוגל (ועל מנועי חיפוש אחרים) להבין את אתרי האינטרנט ואת המרכיבים המוצגים בדפי האתרים. בדרך זו, הם יכולים להציג מידע נוסף בתוצאות החיפוש, כולל בחללים הנחשקים של תכונות SERP הנ"ל. Rich Snippets הם גם דרך טובה להגדיל את שיעור הקליקים (אפילו ב -30%). האם כל אתר וורדפרס זקוק לנתונים מובנים? לא, אתר וורדפרס המתפקד כבלוג למשל, יכול לעשות שימוש בתוסף SEO לוורדפרס בכדי לייעל אותו לחיפוש ברשתות חברתיות. אולם עבור אתרי חדשות, ביקורות, אתרי מסחר מומלץ ליישם את המתודה של נתונים מובנים.
ממשיכים להתייחס לתכני אתר וורדפרס כמרכיב המוביל לקידום האתר
בעוד כל מה שנאמר לעיל חשוב, יש לזכור כי לא קיים שינוי או עדכון טכנולוגי אשר ישפיע על ה- SEO של אתר וורדפרס, אם הוא אינו מעניין. בלב דירוג תוצאות החיפוש של אתרי וורדפרס היה ויהיה תוכן אתר מעניין, רלוונטי ואף מרתק. זהו גורם הדירוג השני החשוב ביותר, נמוך רק מגורם הקישורים הנכנסים אשר מהווה מרכיב הדירוג החזק ביותר. על מנת להיות יסודיים יותר, מומלץ לכלול באתר וורדפרס תוכן חזותי כחלק מאסטרטגיית התוכן של האתר. על פי אומדנים, עד שנת 2021, תוכן הווידאו יהווה 80% מכלל תעבורת האינטרנט. יוטיוב הפך להיות מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם וסרטונים צצים ביותר ממחצית מכל תוצאות החיפוש של גוגל – שמונה מתוך עשרה מהם מתארחים ביוטיוב.