סליידר תמונות מוצג בהמון אתרי וורדפרס אולם הערך המוסף שלהם (שיעורי המרה) הוא נמוך ואף עלול להזיק לדירוג הדף בו הוא מוצג. כדי שסליידר תמונות יעבוד באתר וורדפרס יש צורך בקוד נוסף: סגנונות CSS, תוספת JavaScript ולרוב, הדבר מוביל ל: משקל גבוה של העמוד, זמן זב לטעינת הדף, מספר בקשות HTTP גבוה יותר. יש לציין כי לא לכל הסליידרים תהיה אותה השפעה על האתר והדבר תלוי בגודל ספריית התמונות, ההתאמה האישית ועוד. יש כמובן פלאגינים לוורדפרס של סליידרים "מהירים" שהפגיעה שלהם באתר תהיה נמוכה יותר. בשורה התחתונה: סליידר ב- Header של האתר פשוט הורג את הביצועים שלו ואפילו תוסף אופטימיזציה לא יכול לפצות על זה.
באופן כללי, גם אם אין באתר וורדפרס סליידר תמונות ובמקומו הוצבה אנימציה (לרבות אנימציית טקסט) – גם מצב זה עלול להציג בעיות דומות לסליידרים. אנימציות ממלאות תפקיד חשוב בהעברת מסר המותג של האתר, אולם הן דוחפות את התוכן למטה עד שמתרחשת אינטראקציה של המשתמש עם האתר.
העדכון האחרון של גוגל עוסק בחוויית משתמש: כדי להגיע לדירוג גבוה של האתר, דפי האתר חייבים לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר האפשרית. למרבה הצער, סליידרים וקרוסלות לא הולכים יד ביד עם חווית משתמש טובה. סליידרים עלולים לבלבל את המשתמשים מכיוון שהצעות מתחלפות אינן מבהירות בצורה טובה את כוונת בעלי האתר וגרוע מכך – הם מפחיתים מתוצאות ה- SEO. חשוב להבין כי סליידרים מהווים גם בעיית נגישות עבור קוראי מסך.
אתר wp-rocket מציין את העובדה שרק 1% מהאנשים בעצם לוחצים על סליידר ורק על השקופית הראשונה. מכאן שהסליידרים אינם תורמים כמעט דבר לאחוזי ההמרה. בהתחשב באינטראקציה המועטה שהם יוצרים, סליידרים הם דרך לא יעילה לחלוטין להגיע לקהל היעד של האתר. המשתמשים יתעלמול מהתוכן שאחרי השקופית הראשונה ובמקרים מסוימים, משתמשי האתר עלולים לדלג לגמרי על הסליידר בגלל "עיוורון באנרים" או מחשבה שזו מודעה פרסומית. כך או כך, סליידר לא יעביר את המסר. בשורה התחתונה, אם מטרת האתר היא ליצור המרות, יהיה הרבה יותר יעיל לנסות לשפר את זמן הטעינה של דפי האתר כמו גם את מדדי Core Web Vitals, מאשר הוספת סליידרים או כל סוג של אנימציה.