במאמר זה נציג מספר שלבים ליצירת אסטרטגיית תוכן עבור אתר וורדפרס. מטרת שלבים אלו הינה להגדיל את התנועה לאתר וורדפרס ולהגדיל את ההצלחה של האתר:
הגדרת ייעדי אתר הוורדפרס
מה המטרה הכוללת של האתר או העסק? כיצד להתאים את תכני אתר וורדפרס למטרה הכללית של האתר או העסק? מה מנסים להשיג באמצעות אתר וורדפרס: להגדיל את התנועה באתר? לגרום למשתמשי האתר להירשם לרשימת דיוור? להעביר את הקהל הקיים למצב של לקוחות משלמים? שאלות מעין אלו תנחנה את סוג התוכן שניצור באתר וורדפרס ואת הקריאות לפעולה בתוכן הזה. מסיבה זו, מומלץ למצוא תשובות לשאלות אלו ולזכור אותן לאורך כל תהליך כתיבת התוכן לאתר וורדפרס.
פניה לקהל האתר
כמובן, על מנת ליצור את התוכן הנכון לאתר וורדפרס יש לדעת עבור מי יוצרים את התוכן – איזה קהל ימשוך את הוורדפרס ומה התוכן האופטימלי על מנת לעשות זאת: מי רוצה לקרוא את התוכן (לא רק מנועי חיפוש), מי רוצה לקנות את המוצרים או השירותים המוצעים באתר, מה רלוונטי עבורם ומה גורם להם תהבין שהגיעו למקום הנכון? מציאת תשובות לשאלות אלו הינה משימה של מחקר שוק אשר יכול להתבצע במספר דרכים:
- "אישיות שיווק" – מה הפרופיל של קהל היעד אליו אמור אתר הוורדפרס להגיע: תחום העבודה של קהל היעד, דמוגרפיה, מטרות, אתגרים, ערכים, חששות – פעולה זו עשוי לאפשר לבעלי אתר וורדפרס להבין טוב יותר את קהל היעד ברמה האישית.
- מחקר מילות מפתח – משתמשים פוטנציאלים של אתר הוורדפרס חולקים את הצרכים העמוקים והרצונות שלהם עם מנועי החיפוש. אם נדע מה אותם גולשים מחפשים מגוגל, נוכל לדעת בוודאות גבוהה מה הם חושבים וכצד הם חושבים. מסיבה זו, מחקר מילות מפתח הוא כלי רב עוצמה להבנת קהל היעד.
- Google Analytics וכלים דומים מספקיםתובנות מפורטות ביחס לקהל היעד של אתר הוורדפרס: מה מביא אותם לאתר ומה גורם להם להקליק על קריאות לפעולה.
- ניתוח תחרותי – בחינה של מה עובד עבור מתחרים בנישת האתר או העסק, יכולה להיות אינדיקטור יעיל לשם הבנה מה קהל היעד רוצה וצריך מאתרים כמו אתר הוורדפרס שלנו.
הבנה באיזה תוכן להתמקד
לאחר שקיבלנו תובנות טובות יותר באשר לקהל היעד של אתר הוורדפרס, יש לבחון איזה סוג של תוכן רוצה קהל היעד. למרות שפילוח קהל היעד של אתר הוורדפרס יציג סוגים שונים של פרטים, מומלץ לעבוד על פי אסטרטגיה המורכבת מהסטנדרטיים להלן:
- תוכן כתוב – כאשר מדברים על תוכן, רוב האנשים חושבים על בלוגים. בלוג הפך להיות כלי ומוצר צריכה של עולם התוכן המקוון וניתן באמצעותו לבצע עבודת תוכן טובה מאד.
- תוכן חזותי – תכנים חזותיים כגון תמונות והתבססות על תוכן חזותי מרשתות חברתיות כגון אינסטגרם ופינטרסט.
- וידאו – יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם ויכול להביא להגדלה משמעותית בתנועה לאתר הוורדפרס.
- אודיו – כמעט לכל בלוגר יש גם פודקאסט. זהו סוג של תוכן פופולרי מכיוון שהוא יוצר השלמה לתכנים החזותיים ולתכני הוידאו באתרי וורדפרס.
- דוא"ל – צורת תקשורת מבוססת הממשיכה להיות יעילה, אך יש לציין כי הדיוור מאתרי וורדפרס צריך להיות חלק מכלל התוכן של האתר, כלומר אין לבסס את אתר הוורדפרס כבסיס לשליחת דיוור, אלא להשתמש בדיוור על מנת למנף את האתר.
- מדיה חברתית – רשתות חברתיות עשויות להוות נדבך משמעותי באסטרטגיית התוכל של אתר וורדפרס: שיתוף פוסטים מהבלוג, שיחות קבוציות וכדומה.
פיתוח "קול" המותג ואישיותו
אחד החלקים החשובים ביותר של פיתוח מותג עבור אתר וורדפרס הוא יצירת קול עבור המותג, על מנת להפוך את זיהוי המותג לבלתי נשכח. בפיתוח קולו של המותג ואישיותו אנו מוודאים שאנו לא משעממים את קהל היעד, היות ובעולם התוכן העשיר והמגוון של רשת האינטרנט, ללא ניצוץ בלתי נשכח בתכני האתר, רוב הסיכויים שהאתר נדון לכישלון. אישיות המותג היא מה שגורמת לקהל היעד של אתר הוורדפרס להתבסס ולגדול: כולנו מעדיפים לשוחח עם אנשים מעניינים ולתקשר איתם בגובה העיניים. אותו דבר קורה עם מערכי התוכן של המותג באתר – ככל שיהיו מעניינים יותר, ברורים יותר ונגישים יותר, כך עולה הסיכוי ש"אישיות" המותג תתחבר לקהל יעד רחב יותר.
לוח זמנים ותדירות פרסום
בשלב זה, כשאנו יודעים יותר אודות קהל היעד, מה הרצונות שלו וכיצד "לשוחח" איתו, יש לבסס שיטה הגיונית של לוח זמנים אשר יקבע את תדירות הפנייה או השיחה על קהל היעד באמצעות הערוצים השונים. לוח הזמנים לתדירות הפרסום תלויים לרוב בקהל היעד ובהרגלים שלו: באיזו תדירות הם מצפים לעדכונים, מהו התזמון הטוב ביותר להציג תוכן רגיש בזמן Webinar, מהו לוח הזמנים האופטימלי לשמירה על מעורבות קהל היעד ברשתות החברתיות, בדיוור? תשובות לשאלות אלו עשויות לעזור לעצב את לוח הזמנים ותדירות פרסום אסטרטגיית התוכן של אתר הוורדפרס.
פיתוח אסטרטגיה לקידום התוכן
אסטרטגיית התוכן של אתר וורדפרס היא לא רק יצירת תוכן ופרסום, אלא גם קידום תכנים אלו. למעשה, קיימת גישה הטוענת כי קידום התוכן הוא החלק החשוב ביותר מכיוון שגם התוכן בטוב ביותר אינו שווה דבר, אם איש אינו יודע כי הוא קיים…
- SEO – תנועה אורגנית לתכני אתר וורדפרס היא כמובן הדרך הרצויה ביותר על מנת להעביר את תכני האתר לקהל היעד ולקהלים חדשים. יחד עם זאת, יש לציין כי הצלחה במנועי חיפוש אינה מתרחשת מעצמה ולמרבה המזל, וורדפרס עובד מצויין בתחום ה- SEO, כאשר פלאגינים כגון Yoast SEO ו- All-in-One SEO Pack עשויים לסייע רבות. עוד על קידום אתרים ואחסון אתרים.
- מדיה חברתית – פלטפורמות חברתיות מיועדות לשיתוף תכנים. שיתוף תכנים חדשים על קהל העיד הינו טקטיקה טובה מאד העשויה לגרום לקרואים להפיץ את התכנים ולשתף בהם משתמשים פוטנציאליים חדשים.
- מנויי דיוור מהאתר – הזכרנו קודם את החשיבות של בניית רשימת דיוור באתר וורדפרס. מנויי הדיוור על לרוב קהל נאמן לקריאת תכנים חדשים וקיים סיכוי שהם יחלקו אותו על אחרים.
- תנועה בתשלום – קיימת גם אופציה לשלם עובר תנועה לאתר הוורדפרס באמצעות מודעות במנועי חיפוש וברשתות חברתיות, כמובן, בהתאם לתקציב.
בחירת הערוצים המתאימים ביותר לקידום תכני אתר וורדפרס היא לרוב עניין של ניסוי וטעייה. הנקודה החשובה בנושא זה, היא באמצעות בדיקות, בקרות והסקת מסקנות לאורך זמן, על מנת לצמצם את אסטרטגיית קידום התוכן ולזכך אותה לערוץ או לערוצים המשתלמים ביותר.