הקמת אתר קהילה סביב מותג עשויה להיות לעזר רב בחשיפת המותג וקידומו לקראת הגדלת מחזור המכירות. אתר וורדפרס יכול לשמש עבור תחומים רבים. אתר קהילה בנוי לרוב על בסיס משתמשים הרשומים באתר אשר מעלים תכנים משלהם ומגיבים לתכנים של משתמשים אחרים. אתרים חברתיים נעים מפורומים ועד רשתות חברתיות כגון פייסבוק, אך המכנה המשותף שלהם הינו בהנעת המשתמשים לנהל אינטראקציות בינם לבין עצמם. בין היתרונות של אתר קהילתי – חברתי ניתן למנות: הגדלת נאמנות הלקוח לאתר או למותג באמצעות שיתוף תכנים עם משתמשים אחרים, פתיחה וקיום קו תקשורת פתוח וציבורי של בעלי האתר / מותג עם המשתמשים, הפחתת הצורך בתמיכה אישית ויצירת מעגל תמיכה ציבורי, הקטנת עלויות סקרי שוק על ידי דיון ציבורי פתוח.

במאמר זה נציג את היכולת של וורדפרס לשמש כאתר קהילה – אתר חברתי. פלאגין וורדפרס בשם BuddyPress נועד ליצור מאתר וורדפרס, אתר קהילתי – חברתי סביב מותג. אתרי וורדפרס רבים עושים שימוש בתוסף זה וסומכים על היכולות שלו להשיג את היתרונות שהוצגו קודם. מלבד תכונות הרשמה וניהול משתמשים, מאפשר תוסף BuddyPress גם ניהול קבוצות משתמשים, התראות, קשרים בין משתמשים וסטטיסטיקות. כמו כן, ניתן לעצב את סביבת האינטראקציות של BuddyPress באמצעות תבניות עיצוב או להתאים אותן אישית וכן, להזמין חברים חדשים להשתתף בקהילה.

יש לציין כי רשתות חברתיות גדולות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ודומיהן הינן פלטפורמות בינלאומיות חזקות מאד אולם הן לא נועדו להחליף קהילות משתמשים ספציפיות כדוגמת קהילת חברי קבוצת לימודים או קהילת בעלי עניין. קהילות מעין אלו מעדיפות לרוב שימוש ברשת חברתית אשר אינה מסחרית ואינה מנוטרת סביב התוכן במטרה לחשוף את המשתמשים לפרסום. קהילות אלו רואות באתר וורדפרס קהילתי כמערכת סגורה ואינטימית יותר אשר מספקת להן פלטפורמה עניינית בה הם יכולים לשתף משתמשים אחרים ללא חשש מזליגת התכנים.