בימינו, מקבלת נגישות אתרי וורדפרס עדיפות גבוהה. עם זאת, עיצוב אתר נגיש נתפס לעתים קרובות כתהליך מאיים ומסובך, אולם אין זה חייב להיות כך. אפילו נקיטת צעדים מצטברים לשילוב נגישות באסטרטגיית האתר היא צעד ראשון חזק בכיוון הנכון.
בשלב הראשון יש להכיר את תקנות הנגישות הרלוונטיות. כאשר שוקלים כיצד לשפר את הנגישות של אתר וורדפרס, מומלץ להתחיל בבדיקת הנחיות ותקנות רלוונטיות. אחת התקנות החשובות ביותר שיש להכיר בהן היא הנחיות הנגישות הבינלאומיות לתוכן אינטרנט (WCAG). ה- WCAG פותחו על ידי World Wide Web Consortium כדי להציע סטנדרט אחיד של נגישות אינטרנט לכל הארגונים. גם עבור מי שכבר מכירים את ההנחיות הללו, כדאי לעיין בהן מעת לעת כדי להבטיח שהאתר עומד בארבעת העקרונות העיקריים: קל לקליטה מהירה, ניתן לתפעול, מובן, חזק ויציב. לצד הנחיות פורמליות אלו, יש לזכור את היבטי החמלה והקשר האנושי של נגישות. בבסיסה, נגישות עוסקת בהתחשבות במגוון הרחב של צרכים וחוויות אנוש בעת בניית העיצוב והמבנה של האתר. לפיכך מומלץ להתסכל במבט רחב על נגישות כדי להבטיח שהאתר יהיה שמיש לכולם.
בשלב הבא יש לבצע הערכת נגישות. קיימים המון כלים ומשאבים מקוונים להערכת הנגישות הנוכחית של אתר וורדפרס: Kanopi מציעה רשימה של כלי נגישות מועילים, כולל Lighthouse, Axe ו-Siteimprove. כלים אלו בודקים את הנגישות של דפי האתר, יחד עם רכיבי SEO ומהירות טעינת עמודים. לאחר מכן הם מציעים הצעות כיצד לתקן בעיות (באופן עצמאי או בעזרת מפתח, בהתאם למורכבות הבעיה). יש לציין כי ייתכן שכלים אלו לא יזהו את כל הבייות ולכן ביצוע בדיקות ידניות הוא שלב קריטי בתהליך הנגישות. בדיקות ידניות כוללות: ניווט באתר באמצעות המקלדת, באמצעות מקש הטאב, זום בדפדפן ל-200% ובדיקת השימושיות של האתר גודל הזה (משתמשים רבים עם ליקויי ראייה עשויים להגדיל את התצוגה על המסך כדי לעזור להם לנווט באתר וגם אלו ללא בעיות ראייה עשויים להתקרב אם יש בלוקים קטנים של טקסט או תמונות), בדיקת האתר באמצעות טכנולוגיה מסייעת כגון קורא מסך. שיטות בדיקה ידניות אלו מסייעות לשמור על הצד האנושי והחמלה במרכז, לאורך תהליך האופטימיזציה של האתר.
כעת, לאחר שהסתיימה הערכת הנגישות, יש ליישם המלצות נגישות. מומלץ לדון עם מפתח אינטרנט כדי להעריך את התיקונים הקלים והקשים. ייתכן שאפשר יהיה להתאים היבטים מסוימים באתר באופן עצמאי, במיוחד אלו המבוססים על תוכן. אבל יישום מעמיק יותר והתאמות קוד עשויות לדרוש סיוע של מפתח: כל האלמנטים החזותיים מתמונות ועד אינפוגרפיקה כוללים טקסט חלופי, סרטונים כוללים תמלילים (זה לא רק עוזר לנגישות אלא גם מגביר את ערך ה-SEO של האתר על ידי הכללת טקסט שמנועי חיפוש יכולים לגלול דרכו), קיימת ניגודיות צבע מספקת בין החזית לרקע כולל ניגודיות צבע טקסט נאותה, גדלי הגופנים גדולים מספיק כדי לקרוא אותם בקלות, הכותרות מעוצבות בסדר היררכי (זהו עוד תיקון שיעזור גם לקידום אתרים מכיוון שהוא מספק לסורקים של מנועי החיפוש דרך יעילה יותר לסרוק את הדפים).
מומלץ מאד להיזהר מפתרונות "קסם" ולהימנע מהם. שימוש בכלים או משאבים דיגיטליים הטוענים שהם יכולים לשפר אוטומטית את הנגישות של אתר וורדפרס – אינו מומלץ כלל וכלל. לדוגמה, תוספים רבים שנועדו לשפר את הנגישות בסופו של דבר מפריעים לטכנולוגיות מסייעות, מה שהופך אותם לבלתי יעילים למטרות הנגישות. אין פתרון נגישות "מתאים לכולם" שיפתור באופן מיידי את בעיות הנגישות של האתר. מומלץ לא לשלב כלים שנראים טובים מכדי להיות אמיתיים. האסטרטגיה הטובה ביותר להבטחת תאימות נגישות מתמשכת הינה באמצעות קביעת יעדים, הערכת מצב הנגישות הנוכחי של האתר וכיצד רוצים שיתפקד. יש לזכור כי שיפור הנגישות הכוללת של אתר וורדפרס הינה משימה מתמשכת הדורשת ביצוע שיפורים הדרגתיים ומתמשכים.