וורדפרס נתפסה בעבר כפלטפורמת בלוגים, כלי לאתרי אינטרנט אישיים, לעסקים קטנים וליזמים. טוב להמונים, אך לא מתאים לחברות Fortune 500. הייצוג הזה כבר לא מדויק. עד עכשיו, וורדפרס גדלה להיות מערכת ניהול תוכן (CMS) בעלת יכולות להפעיל אתרי אינטרנט מכל הסוגים והגדלים, כולל במגזר הארגוני.על פי נתוני W3Techs, וורדפרס אשר כאמור התחילה את דרכה כמערכת ניהול בלוגים, מריצה כיום לאחר 15 שנים כ-30% מכלל האתרים ברשת האינטרנט. ג'ומלה מריצה 3.1% מהאתרים ברשת, דרופל – 2.2% ומג'נטו – 1.2%. מספרים אלו הם ניצחון עצום עבור וורדפרס ועבור קהילת וורדפרס ככלל.
אז מה אם כן, מציב את וורדפרס מעל לשאר מערכות ניהול התוכן? התשובה היא קהילת וורדפרס – קהילת קוד פתוח בה כל אחד יכול ליצור, לפתח ולשפר את המערכת. למרות שיש עדיין מי שמאמינים שפלטפורמת וורדפרס אינה מאובטחת כמו מערכות ניהול תוכן אחרות, אין הדבר נכון: צוות שלם של אנשי וורדפרס אשר מתוגמלים על מציאת נקודות תורפה במערכת, אמונים על שמירת וורדפרס מאובטחת. באופן זה יוצאים עדכוני אבטחה באופן תדיר לכל משתמשי וורדפרס בעולם.
שלא כמו מערכות ניהול תוכן אחרות, וורדפרס קלה להתקנה ושימוש בצורה כזאת שבלוג אישי יכול להפוך ל"תחנת כוח" של מסחר מקוון. זו אגב, אחת הסיבות המרכזיות שיותר ויותר ארגונים בוחרים בפלטפורמת וורדפרס כאתר הארגון: אתרים כמו TechCrunch, ניו יורקר, ו-Macklemore.com נותנים את אמונם בוורדפרס כמערכת ניהול נפח עצום של מידע ותעבורת גולשים.
כיצד יכולה וורדפרס לכבוש את 70 האחוז הנותרים?
בעוד וורדפרס קלה מאד להתאמה אישית, עדיין יש מי שטוענים כי מי שאינו מפתח רשת עלול להיות מוצב בפני מחסום אשר ירתיע אותו. כתשובה, וורדפרס מאפשרת שימוש בפלאגינים מובנים ובתוספים למערכת, אשר מטרתם הינה להקל ולפשט את השימוש במערכת. לדוגמא: גוטנברג מאפשר הבנה מהירה ויעילה של מערך בלוגי התוכן והשימוש בהם. דרך נוספת להגדלת "שלטון" וורדפרס היא בהבנה שהמערכת יכולה לתמוך ביותר מאשר רק האתר, אלא בחוויה הדיגיטלית כולה. וורדפרס מאפשרת להתאים את הביקור באתר כמעט לכל אדם – קורא או לקוח, כך שירגיש כי וורדפרס תפורה למידותיו. עבור בעלי אתר וורדפרס, מעלה זו יכולה לעזור באיסוף נתונים אודות השימוש באתר והסקת מסקנות כגון עדכון מבנה התכנים, הוספת סרטונים, תמונות, מאמרי תוכן ועוד.