המסחר האלקטרוני פותח אפשרויות עסקיות ליזמים ומאפשר לרבים להיות בעלי עסקים. עם זאת, די קל להניח למכירות לקפוא בשוק המקוון הרווי ואף לחוות ירידות במכירות. בעלי אתרי וורדפרס המפעילים חנות מסחר מקוונת על בסיס WooCommerce זוכים לשפע של כלים זמינים המסייעים להגדיל את המכירות ולהרחיב את מעגל הלקוחות.
מסחר אלקטרוני פופולרי מאוד בקרב צרכנים מכל הסוגים. בסוף שנת 2019 היו כמעט 2 מיליארד קונים ברשת, שהוציאו קרוב ל- 3.5 טריליון דולר! לבעלי חנויות מקוונות מצליחות יש אולי מרחב תמרון בתוך ים של לקוחות פוטנציאליים, אולם יש להם גם תחרות קשה וכן הוצאות די גבוהות של מיתוג, שיווק ואופטימיזציה לגוגל. המשמעות היא שקמעונאים מקוונים יכולים להיאבק בכדי לעמוד בקצב המתחרים שלהם, אולם במצב בו מאמצי השיווק אינם עולים בקנה אחד עם קצב המכירות, זהו הזמן לשקול מספר שיטות חלופיות להגדלת מכירות חנות ה- WooCommerce באתר וורדפרס:
הנחות וקופונים ללקוחות חסכנים
להנחות וקופונים קיימת השפעה פסיכולוגית מוכחת על לקוחות בכלל ולקוחות חנויות מקוונות בפרט. לא זו בלבד שהנחות עשויות להפוך את המחירים בחנות המקוונת לאטרקטיביים יותר מהמחירים של המתחרים, רוב הקונים אוהבים להרגיש של מקבלים עסקה משתלמת בזכות ההנחה המוצעת להם בעת הרכישה. קופונים עשויים לשחק ב"פחד" של הקונים להחמיץ (FOMO) הזדמנויות. חנות WooCommerce של וורדפרס מאפשרת למנהלי החנות המקוונת להגדיר הנחות מחיר למוצרים שונים וליצור קופונים בקלות, להגדיר את סכום הקופון וכן להגדיר מגבלות על הקופון למניעת שימוש כפול בו.
הגדלת מכירה ומכירה צולבת
אחת הדרכים הפשוטות ביותר עבור חנויות מסחר אלקטרוני ליישם נהלים אפשרויות של הגדלת מכירות ומכירות צולבות, הינה באמצעות הצעת רכישה של מוצרים קשורים או מוצרים שנרכשו לעתים קרובות יחד עם המוצר בו בחר הלקוח. מכירות צולבות תוצגנה בדרך כלל בתהליך הקופה על מנת לעודד את הלקוח לבצע קניות אימפולס ברגע התשלום בקופה.
שיפור ביצועי האתר למניעת יציאה ממנו
גוגל אנליטיקס מציג את שיעורי היציאה מהאתר (Bounce Rate), את שיעור משך זמן השהייה באתר ופרמטרים נוספים המלמדים אודות התנהגות המבקרים באתר והמשתמשים בו. מהירות חנות WooCommerce באתר וורדפרס עשויה לתרום לשיעור מכירות נמוך במידה וזמני הטעינה של דפי החנות איטיים. זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר למענה על השאלה מדוע מבקרים באתר נכנסים ועוזבים מבלי לבצע רכישות או מבלי ללחוץ על קישורים נוספים בתוכו. על מנת להעלות את שיעורי ההמרה, מומלץ מאד להשקיע את הזמן והמאמץ הדרושים לביצוע אופטימיזציה של האתר בכלל ושל חנות WooCommerce בפרט: אופטימיזציה של תמונות המוצרים, הקטנת קבצי CSS, HTML ו- JS, שימוש מושכל במנוע מטמון (CACHE) ועוד.
שילוב אסטרטגי של פופאפ למניעת מכירות אבודות
חלון פופאפ הקופץ לעיני המשתמש בחנות המקוונת מהווה קריאה לפעולה (CTA) המופיעה כאשר המשתמש מעביר את סמן העכבר מעל לחצן "חזרה" או סרגל הכתובות ומסמן את שבכוונתו לעזוב את האתר. לקוחות פוטנציאליים הנמצאים בדרכם החוצה מהאתר עשויים לעצור ואף לשנות את דעתם במידה ומוקפץ לפניהם פופאפ אטרקטיבי המשוך את תשומת ליבם. הפופאפ יכול להדגיש את ערך המוצרים בחנות המקוונת, להציע מבצע ייחודי, קופון או הנחה. המטרה היא לשכנע את הקונים להישאר באתר ואחד התוספים הפופולריים ביותר ליצירת חלונות פופאפ עם כוונת יציאה מאתר וורדפרס, הינו OptinMonster אשר מאפשר ניהול של מספר קמפיינים מכווני קהל יעד.
תזכורות לעגל קניות נטושה
לקוחות רבים משתמשים בעגלות הקניות המקוונות שלהם כאילו הייתה רשימות משאלות. הם עשויים להוסיף פריטים שהם מתכוונים לקנות בסופו של דבר, אך אינם מוכנים לרכוש מייד. הבעיה היא שלקוחות אלו שוכחים לעתים קרובות שהם הוסיפו מוצרים לעגלות שלהם באתר. כל פריט שננטש על ידי לקוח שמעולם לא חזר להשלים את הרכישה שלו הוא מכירה שהוחמצה עבור בעלי האתר. מסיבה זו הפכו תזכורות לעגלות נטושות לסוג פופולרי של שיווק בדואר אלקטרוני. פלטפורמות כמו MailChimp מספקות תבניות שיעזרו לבעלי אתר וורדפרס המפעיל חנות WooCommerce ליצור הודעות העשויות לעודד לקוחות לחזור לפריטים שהם הביעו עניין בהם אך לא קנו.
תוכנית תגמולים לעידוד לקוחות חוזרים
תוכניות תגמולים עבור לקוחות פועלות באופן דומה להנחות וקופונים, אולם הן יעילות יותר להשגת מטרה של נאמנות לקוחות חוזרים. מנגנונים של נקודות או קרדיטים עשויים לעורר נאמנות של לקוחות קיימים ולעודד אותם לחזור לחנות ולבצע רכישות נוספות. פלאגין WooCommerce Points and Rewards לאתר וורדפרס מאפשר יצירת תוכניות כאלו ולתגמל את לקוחות החנות המקוונת עבור רכישות ופעולות אחרות באמצעות נקודות שניתן לממש עבור הנחות. ניתן להעניק נקודות לפי מוצר או קטגוריה וניתן גם לשלוט בהנחה המקסימלית הזמינה בעת מימוש נקודות.