במאמר זה נדון בחשיבות ציון גוגל PageSpeed Insights לאתר וורדפרס. בעבר הייתה טענה שלא צריך לדאוג לציון PageSpeed Insights של גוגל, כי הציון לבדו לא היה אינדיקטור למהירות טעינת דפי האתר. ואמנם, עדיין יכול להיות הבדל בין ציון PageSpeed של גוגל לזמן הטעינה בפועל של האתר, אך הדברים השתנו ויש לעמוד הסטנדרט החדש: החל מחודש מאי 2021, ציון PageSpeed של גוגל יהיה קשור באופן הדוק לביצועי ה- SEO של האתר בגלל ה- Vitale Web Core הכלול בגורם הדירוג החדש של Page Experience.
Google PageSpeed Insights הוא אחד הכלים של גוגל למדידה ושיפור ביצועי האתר במכשירים ניידים ונייחים. PageSpeed Insights מספק תחילה את ציון הביצועים הכולל של הדף. ציון Google PageSpeed נקבע על ידי Lighthouse – כלי קוד פתוח המופעל על ידי הצוות של גוגל. Lighthouse מפעיל ביקורות שונות, כולל ביצועים. לאחר ביצוע ביקורת הביצועים והערכת מספר מדדים, Lighthouse יקבע את ציון הביצועים – זהו הציון שמספק PageSpeed של גוגל. ציון PageSpeed של גוגל מבוסס על נתוני מעבדה. המשמעות היא ש- Google PageSpeed Insights, באמצעות Lighthouse, אוסף נתוני ביצועים בסביבה מבוקרת. הסימולציה נעשית עם הגדרות המכשיר והרשת המוגדרים מראש. בהיות הבדיקה מבוססת על תנאים מוגדרים מראש – למשל חיבור לאינטרנט – ציון Google PageSpeed אינו משקף את חווית המשתמש האמיתית ב 100%. מכאן, ש- PageSpeed Insights מספק גם נתוני שדה – נתוני שדה אמיתיים מבוססים על הנתונים המצטברים שגוגל כרום אוסף ממשתמשים ומנגישים בדוח חוויית המשתמש של דפדפם כרום (CrUX). נתונים אלו הם בעלי ערך רב משום שהם מתבססים על חוויית משתמש אמיתית – וזו גם הסיבה שנתונים אלו יכולים להיות שונים במקצת מנתוני המעבדה ולא תמיד זמינים. יש לציין כי נתוני שדה הם בעלי ערך מכיוון שכך גוגל מעריכה את דירוג ה- SEO של האתר!
Google PageSpeed חשוב מכיוון שהוא משפיע על SEO האתר בשני היבטים שונים: מהירות נייד וחוויית משתמש, כאשר גם ביצועי האתר בנייד וגם חווית המשתמש קשורים לגורמי דירוג ספציפיים: ביולי 2018 פירסמה גוגל כי מהירות טעינת העמודים לנייד הינה גורם דירוג ישיר, הן עבור חיפוש גוגל והן עבור מודעות פרסום. בחודש מאי 2021, האות של חוויית הדף יופעל כגורם דירוג SEO. גורם דירוג חדש זה מודד את חוויית המשתמש של הדף. הוא כולל מספר מדדים: ידידותיות לניידים, אבטחת HTTPS, גלישה בטוחה והמדדים שצוינו כבר ב- Core Web Vitals. מצד אחד, מהירות טעינת הדף בנייד מהווה גורם דירוג כבר למעלה משנתיים. מצד שני, שלושת ה- Vitals Web Core מתמקדים באופן האינטראקציה של המשתמשים עם הדף ומהווים 55% ממשקל הציון הכולל של PageSpeed. כלומר, הם די רלוונטיים לקביעת ציון ה- PageSpeed Insights. למרות שציון Google PageSpeed בכללותו אינו גורם דירוג, יש לדאוג למדדי ה- Core Web Vitals המהווים כעת חלק משיטת הדירוג החדשה של חוויית הדף וישפיעו על החשיפה האורגנית של דפי האתר.