כל בעל אתר נתקל בשאלה הזאת הרבה לפני שהוא מתחיל לחשוב על עיצוב האתר ועל הקמתו – היכן לאחסן אותו והאם כדאי סוף סוף לקנות גם שרת פרטי משלו. ובכן, יש כל כך הרבה סיבות למה אנשים צריכים לחשוב על הקמת שרתים פרטיים יום אחד לעצמם, אבל בינתיים, כל עוד אנחנו נמצאים בעיצומה של התפתחות טכנולוגיית האינטרנט נסתפק באחסון אתרים קלאסי ורגיל. יש לנו היום אפשרויות רבות לאחסון האתרים, בארץ או בחו"ל, וכל הנימוקים לכאן או לכאן נובעים משיקולים פרטניים שיש לבחון לגופם. דבר אחד בטוח, גם מי שאינו מבין באינטרנט יצטרך בסופו של דבר ללמוד מעט לפחות על תחום זה כדי לשפר את קבלת ההחלטות שלו בנוגע לאתר שלו וכדי לחסוך עלויות להבא. להלן כמה דגשים שמיועדים למי שרוצה לבחור חברת אחסון אתרים מומלץ.
מה חשוב לדעת על בחירת אחסון אתרים מומלץ?
- איפה הגולשים והלקוחות שלכם חיים? – השאלה הראשונה שיש לשאול היא מיהם לקוחות שלכם ולמי אתם מייעדים את האתר, האם האתר מיועד למשתמשי ישראל, חו"ל, או שניהם? הסיבה היא שאם מדובר במשתמשים ישראלים סיומת של אתר ישראלי ואחסונו בישראל נכון יותר מכל הבחינות, בעיקר בגלל מהירות טעינת האתר. לוקח לאתר המון זמן יחסית לעלות כאשר הוא מאוחסן בחו"ל ובמובייל הוא עוד יותר אטי. זה בלתי נמנע וזה יכול לגרום לכם לאבד לקוחות בדרך וזה חבל. מצד שני, אם זה מיועד גם לגולשים מחו"ל והם חשובים יותר אל תהססו.
- מהו נפח האתר? – יש חברות אחסון אתרים שהנפח שאפשר לאחסן אצלן מוגבל או יקר מאו דולכן אם הנפח של האתר שלכם גדול חפשו חברת אחסון אתרים מומלץ שמציעה לכם אחסון ראוי לאתר שלכם מבלי שזה יפגע במהירות הגלישה ובלי הגבלות. כמובן שגם המחיר צריך להיות בהתאם ולפי תקציבכם. שימו לב להגדרות הנפח של הקבצים ומה זה אומר מבחינתכם אם מדובר באתר שעומד לגדול עוד ועוד.
- מהירות גלישה – בין אם האתר שלכם בחו"ל ובין אם הוא מאוחסן בארץ, מהירות הגלישה בו חייבת להיות סבירה ומהירה כפי שהזמנתם בחבילת האחסון. אם יש בעיה טכנית שאינה נפתרת חפשו מומחים אחרים או חברת אחסון אחרת משום שיכול להיות שהבעיה בחברה עצמה.
- זמינות ללא תקלות – יש אפשרות להבטיח שהאחסון שלכם יהיה רציף וללא תקלות, כך שהזמינות של החברה שלכם היא כמעט מאה אחוזים. זה אומר גם שאין נפילות שרת שמשביתות לכם את האתר כל הזמן שאתם בעדיפות ראשונה כמו כולם. זמינות זה אומר גם בטיחות ולכן אם החברה שלכם אינה עושה הכל כדי למנוע פריצות של האקרים שמורידים את האתר שלכם יש כאן בעיה. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיפגע ולרדת מהאוויר. באופן כללי, אין כזה דבר שלא יהיו פה ושם תקלות אבל השאלה היא באיזו תדירות ואם זה נסבל וסביר.
- תמיכה טכנית ושירות לקוחות – נובע מהסעיף הקודם. כאשר יש תקלות שונות, נפילות שרת, אתר תקוע וגלישה אטית, השאלה היא האם מוצע לכם שירות לקוחות שנותן גם תמיכה טכנית רציפה בלי בעיות. אתם לא אמורים להיות טכנאי מחשבים ולכן צריך להיות מישהו זמין לכם 24 שעות במיוחד כאשר מדובר בחנות.
- חבילות ומחירים – חבילות נוחות ומחירים אטרקטיביים לכם אם יש שם משהו שעונה על הצרכים שלכם. את זה אולי תוכלו לדעת עם הזמן ובכל מקרה עליכם לבדוק את טווח האפשרויות ולשקלל אותן להמשך.
- אבטחת אתר – האבטחה נוספת לזמינות אבל נבדלת ממנה משום שהיא חשובה במיוחד לאתרים ישראליים שסובלים מהתנכלויות ומהתקפות על רקע ברור. בדקו עד כמה האבטחה של חברת האחסון שלכם מתקדמת ושאלו אם יש אפשרות לאבטחה מוגברת.
- חוזה נוח – החוזה הנוח לא אמור להגביל אתכם אם תרצו לעבור לחברת אחסון אחרת. יש חברות שמחזיקות את האתרים כבני ערובה ומתקשות לשחרר, ולכן בדקו מראש לכמה זמן מחייב אתכם חוזה כזה ועד כמה אתם ניידים וגמישים במקרים כאלה.
- העברה חינם – כשאתם רוצים לעבור חברה יש לפעמים עלויות של העברת האתר והתכנים שלו. לפעמים זה חינמי ולפעמים דורשים מכם כסף. עליכם לבדוק בדיוק לאיזה חוזה אתם נכנסים ואם זה יעלה לכם כסף לעבור חברת אחסון עם כל האתר שלכם.