רוב האנשים יודעים שבשביל לקדם את האתר שלהם, הם צריכים תוכן טוב והרבה קישורים מאתרים אחרים, אבל גם לדרישות הטכניות של גוגל יכולה להיות השפעה גדולה מאוד על המיקום של האתר בתוצאות החיפוש. אחד הנושאים שהכי חשוב להתייחס אליהם בהקשר הזה הוא בחירת חברת האחסון המתאימה לאתר. אז איך אחסון אתרים קשור אל קידום אתרים? הכל במאמר הבא.
חברת אחסון מהירה
המהירות שבה רץ האתר מאוד חשובה לגוגל ויש אינדיקציות רבות לכך שהיא הופכת לחלק קריטי בדירוג של תוצאות החיפוש. גוגל מסתכל גם באתרי מובייל (גרסאות שמותאמות לסמארטפונים) שהם בדרך כלל קצת יותר איטיים מאתרים אחרים (בגלל האופן בו הם בנויים), ולכן שם עניין המהירות קריטי אפילו יותר.
ככל שלחברת האחסון יש יותר שרתים עם ביצועים גבוהים יותר, כך גם האתרים שמאוחסנים אצלה יהיו מהירים יותר. רוב מי שיש לו אתר קטן עד בינוני משתמש באחסון שיתופי בו הרבה אתרים מאוחסנים על אותו השרת, מה שאומר שכל האתרים חולקים ביניהם משאבים.
אתרים יותר גדולים בדרך כלל דורשים שרת וירטואלי, כלומר, שרת שבו יש חלוקה וירטואלית בין האתרים ולכן המשאבים שכל אתר מקבל הם קבועים מראש.
יציבות
היום התחרות בין חברת האחסון השונות היא גבוהה מאוד ולכן ניתן למצוא חברות מאוד זולות שמציעות שירותי אחסון במחירים מגוחכים. למרבה הצער, יש לכך מחיר בפועל, וחברות אחסון כאלו בדרך כלל חוסכות בציוד ותמיכה טכנית (או קונות שטחי אחסון מחברות אחרות), מה שבסופו של דבר מביא לכך שיש פחות פיקוח על השרתים והם מועדים לתקלות ונפילות.
כאשר גוגל מנסה למצוא את האתר והוא לא יכול לגשת אליו בגלל שהאתר לא באוויר, הוא יתחיל לשלוח התראות לבעל האתר, ובדרך כלל זה לא כל כך נורא. הבעיה היא דווקא בכך שגולש שרוצה להיכנס לאתר מגוגל יימצא שהוא לא פועל ולכן הוא גם לא יחזור אליו פעם נוספת.
במקרים קיצונים בהם האתר לא זמין במשך ימים שלמים, גוגל יתחיל להסיר עמודים שלו מהאינדקס, ולכן חברת אחסון שנעלמת פתאום (וזה קורה בארץ), יכולה להסתבר כצרה צרורה. (זו אגב הסיבה שתמיד חייבים גיבוי מקומי של האתר).
אבטחה
אבטחת אתרים היא נושא למאמרים שלמים, אבל בדרך כלל יש לאתר כמה שכבות הגנה: הגנות תוכנה בתוך השרת והגנות תוכנה בקוד של האתר. למשתמש עצמו בדרך כלל יש גישה לשיטות הגנות בסיסיות כמו הגנה על ספריות, אבל גם לעדכניות של השרת עצמו יכולה להיות השפעה על רמת הבטיחות של האתר. שרת לא מעודכן כולל פרצות אבטחה שקל גם לפורצים לא מנוסים להתגבר עליהן.
גוגל יכול לזהות קוד זדוני או אתר שנפרץ ולהציג לגולש הודעה מתאימה שמזהירה אותו מפני גישה לאתר. לכן, גם אם האתר ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש, הוא יכול לאבד הרבה מאוד גולשים ותנועה מכיוון שהגולשים יחששו להיכנס אליו.
אם האתר כבר נפרץ, רצוי מאוד שיהיה גיבוי על השרת מעשרת הימים האחרונים (פונקציה שיש היום כמעט בכל חברת אחסון) על מנת שיהיה אפשר להחזיר אותו למצב הקודם כמה שיותר מהר.
מקום האחסון
ככל שאתר נמצא קרוב יותר למקום בו נמצא הגולש מבחינה פיזית, כך המידע עובר פחות נקודות בדרך והגישה לאתר תהיה מהירה יותר. בארץ זה לא ממש קריטי, אבל בחו"ל זה יכול להיות הבדל של שמיים וארץ. חברות אחסון רבות מציעות ניהול של שרתים בחו"ל, כך שאתם יכולים ליהנות מכל היתרונות של אחסון בארץ (כולל תמיכה טכנית בעברית) ועדיין להיות בטוחים שהאתר שלכם יעלה מהר גם במדינות מקהל היעד שרלוונטי אליכם.
יש אפילו אופציה להגדיר לגוגל מיהו קהל היעד העיקרי של האתר (מדינה ושפה), אבל הוא בדרך כלל יכול להבין את זה באופן אוטומטי.
שכנים רעים
בעולם קידום האתרים יש סברה שגוגל בודק את האתרים שמאוחסנים באותה חברת אחסון וספציפית באותו שרת על מנת לזהות רשתות של אתרים באיכות נמוכה, כאשר המטרה היא להשתמש ברשת של האתרים בשביל להשיג יתרון לא הוגן בגוגל.
לכן, חברת אחסון עם הרבה אתרים "רעים" יכולה לפגוע בהרבה אתרים לגיטימיים שיושבים על אותה חברת האחסון. מעבר לכך שרצוי להימנע מהצעות מפתות באופן חשוד, יש תוכנות שמאפשרות לבדוק אתרים שנמצאים על חברת אחסון ספציפית (לכל חברה יש הגדרות קבועות שמחברות בין כתובת האתר אליהן בשם DNS).